حجت الاسلام عباس محسنی

نام کارگاه : توسعه اتوپیای غرب

این کارگاه آموزشی جهت پاسخگویی به مقالات ذیل از کتاب توسعه و مبانی تمدن غرب سید مرتضی آوینی طرح ریزی گردیده است.

سوالات این کارگاه پبرامون مقدمه کتاب توسعه و مبانی تمدن غرب و مقالات ( در معنای توسعه)،(توسعه یافتگی اتوپیای قرن حاضر)،(بهشت زمینی)،(میمون برهنه)،(توسعه برای تمتع)،(تمدن اسراف و تبذیر) و (عمق فاجعه) می باشد.

 

کارگاه آموزشی نسیم حیات : توسعه اتوپیای غرب

استاد: حجت الاسلام عباس محسنی

محل برگزاری: شیراز ، چهار راه ملاصدرا ، ساختمان الماس

تاریخ برگزاری : ۳۰ دیماه ۱۳۹۰

مقاله : کتاب توسعه و مبانی تمدن غرب

تعداد شرکت کنندگان : ۲۵ نفر

جهت دانلود فایل های صوتی کارگاه ذکر شده می توانید از لینک های زیر بهره ببرید.

خلاصه مباحث کارگاه :

در این جلسه آموزشی استاد به بیان جنبه های مختلف توسعه و توسعه یافتگی از دیدگاه متفکرین غربی پرداخته و در پایان راه برون رفت از این حرکت شتابان به سوی توسعه یافتگی را در گام اول به دست آوردن آگاهی های انقلاب زا دانست.

استاد محسنی با تشریح نظریات مختلف موجود در مواجهه با تکنولوژی ادامه دادند، برخی معتقدند که از باب اکل میته باید از توسعه و تکنولوژی استفاده کنیم و در مقابل برخی دیگر بر این باورند که تکنولوژی و توسعه را باید بطور کامل از غرب وارد کنیم. ایشان اضافه نمودند که در مواجهه با این افراط و تفریط شهید آوینی معتقد است که تقدیر تاریخی ما توسعه به شکل غربی است و مقدار آن هم دست ما نیست،حال ما باید با آگاهی و هوشمندی وارد این مرحله شویم. تنها کار ما، شناخت دقیق این پدیده ها و با آگاهی به سمت آنها رفتن است.

استاد محسنی با تاکید بر تربیت الهی و تلاش برای ایجاد تحول انفسی در درون انسان ها جمله حضرت امام در باب سینما را از همین منظر ارزیابی نمودند که ( ما با سینما مخالف نیستیم ما با فساد و فحشا مخالفیم)

 اگر انسانها بر مبنای تفکر الهی تربیت شوند، هر فیلمی را که به میزان کمی هم به ترویج فساد و فحشاء بپردازد از نظر آنها مردود است.

 

جهت دانلود فایل های صوتی کارگاه توسعه اتوپیای غرب استاد محسنی از لینک های زیر استفاده نمایید

 

.

 

 

همچنین شاید مطالب زیر مورد پسندتان باشد...

افزودن یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 11 =