طرحی از اندیشه و رهبری حضرت آیت الله خامنه ای دکتر مصطفی غفاری

طرحی از اندیشه و رهبری حضرت آیت الله خامنه ای ؛دکتر مصطفی غفاری

اختصاصی تمهید ؛ کارگاه آموزشی با عنوان (طرحی از اندیشه و رهبری حضرت آیت الله خامنه ای) در خردادماه ۱۳۹۷ به همت دفتر مطالعات فرهنگی تمهید در شیراز برگزار گردید.

دکتر مصطفی غفاری دانش آموخته جامعه شناسی و روابط اجتماعی و نویسنده کتاب جذاب و فوق العاده ( از نیمه خرداد ) در این کارگاه مهمان دفتر مطالعات فرهنگی تمهید بود.

خلاصه مباحث کارگاه :

استادغفاری در این کارگاه ابتدا به صورتی روشمند چشم اندازی از اندیشه و سبک رهبری حضرت آیت الله خامنه ای ترسیم نمودند و در ادامه بصورت مطالعه موردی برخی از بیانات و نمونه های مختلف را بعنوان شاهد مثال بیان کردند و در پایان نیز باهمکاری مخاطبین ؛ این روش را بر یکی ار بیانات تطبیق دادند.

دکتر مصطفی غفاری با اشاره به مباحث کتاب ( از نیمه خرداد ) اشاره نمودند که پژوهشگران در مواجهه با اندیشه حضرت آیت الله خامنه ای معمولا با دو دشواری مواجه هستند :

یکی اینکه قرار است بعنوان یک مخاطب عام و عادی به کلمات ایشان نگاه نکند ، بلکه نقش یک پژوهشگر را داشته باشند بنابراین باید از نگاه های عامیانه و غیر پژوهشی پرهیز نمایند.

دوم اینکه شخصیت و اندیشه رهبری در روزگار ما درگیر حجاب معاصرت است ، مانند وقتی که در دامنه یک کوهی زندگی می کنیم و تصور درستی از واقعیت کوه نداریم و زمانی که اندکی از کوه فاصله می گیریم تصور دیگری پیدا می کنیم.

کار پژوهشی روش مند و محققانه به ما کمک می کند که از این حجاب عبور کنیم.

دکتر مصطفی غفاری در ادامه به شرح و بسط  روش مواجهه با کلام و اندیشه رهبری پرداختند و مصادیق متعددی را در این زمینه مورد مداقه قرار دادند.

ایشان توجه به (حاکمیت اسلام) را یگانه شاخصه تمایز اندیشه حضرت امام (ره) و حضرت آیت الله خامنه ای با سایر اندیشمندان برشمردند و همه تلاش های رهبری را در همین راستا ارزیابی نمودند.

جهت اطلاع از محتوای کامل کارگاه می توانید فایل های صوتی زیر را دانلود نمایید.

 

کارگاه : روش اجتهادی نقطه موازنه بین عقلانیت و خلاقیت؛دکترمحمود قاسمی

کارگاه : درآمدی بر نظام واره فکری انقلاب اسلامی؛حجت الاسلام دکتر علی ذوعلم

کارگاه : مردمسالاری دینی از دیدگاه حضرت آیت الله خامنه ای ؛ دکتر سید محمد رضا مرندی

کارگاه : انقلاب اسلامی و تحول در نظام دانایی ؛ حجت الاسلام دکتر علی ذوعلم

همچنین شاید مطالب زیر مورد پسندتان باشد...

افزودن یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 11 =