دوره آموزشی دشمن شدید

دوره آموزشی دشمن شدید به چه سوالاتی پاسخ می دهد ؟

در اهمیت تاریخ سخن فراوان گفته شده است و هرکس از زاویه‏اى سعى کرده این اهمیت را نشان بدهد. براى نمونه، برخی تاریخ را براى جامعه به منزله حافظه براى افراد مى‏داند؛ یعنى همان‏طور که براى فرد، از دست دادن حافظه برابر است با از دست دادن هویت، براى جامعه نیز عدم رجوع به تاریخ برابر است با احراز نکردن هویت . با دقت نظر در قرآن، مى‏توان به راحتى اهمیت فراوانى را که این کتاب انسان‏ساز آسمانى براى تاریخ قایل شده است مشاهده کرد. قرآن کریم در برخى موارد، خود به قصه‏سرایى مى‏پردازد؛ آن‏هم از بهترین نوع قصه‏پردازى‏ها؛ به عبارت دیگر، قرآن با تاریخ‏گویى در بهترین قالب‏ها، به گردش در زمین و عبرت‏گیرى از عاقبت گذشتگان دعوت مى‏کند. خداوند متعال در آیه ۱۷۶ سوره «اعراف» مى‏فرماید: «فَاقْصُص الْقَصَص لَعَلَّهُمْ یتَفَکَّرُونَ»؛ این داستان‏ها را بازگو کن شاید بیندیشند.قرآن مجید دوران‏هاى گذشته را با زمان حاضر و زمان حاضر را با تاریخ گذشته پیوند مى‏دهد، و پیوند فکرى و فرهنگى نسل حاضر را با گذشتگان براى درک حقایق لازم و ضرورى مى‏داند؛ زیرا از ارتباط و گره خوردن این دو زمان (گذشته و حاضر) وظیفه و مسئولیت آیندگان روشن مى‏شود.

دوره آموزشی ( دشمن شدید) با تکیه بر آیات قرآن و روایات در صدد پاسخ به سوالات زیر است :

۱– چرا در قرآن که کتاب آسمانی مسلمانان است بیش از هزار آیه در مورد بنی اسرائیل است ؟

۲- چرا در قرآن یهود دشمن ترین مردم نسبت به اسلام معرفی شده است ؟

۳- چرا پیامبر که رحمه للعالمین است شدیدترین برخوردها را با یهود داشت ؟ ولی هنگامی که وارد مکه شد اعلام کرد امروز روز رحمت است در حالی که مردم مکه آن قدر با رسول الله بدرفتاری کردند که حضرت از مکه به مدینه مهاجرت کرد.

۴- چرا ما روی موشک هایمان از نابودی اسرائیل می نویسیم و رهبر کشورمان برخلاف عرف دیپلماتیک در سخنرانی رسمی و به صورت علنی اسرائیل را تهدید به نابودی می کند؟

 

لینک دسترسی و آشنایی با سرفصل ها دوره دشمن شدید

 

 

 

همچنین شاید مطالب زیر مورد پسندتان باشد...

افزودن یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × دو =