دکتر مسعود رضایی تمهید

بازخوانی بسترهای تاریخی عدم اعتماد و ارتباط با آمریکا ؛استادرضایی

اختصاصی تمهید ؛ نشست تحلیل و بررسی بیانیه گام دوم انقلاب با عنوان بازخوانی بسترهای تاریخی عدم اعتماد و ارتباط با آمریکا عصر روزچهارشنبه هشتم اسفندماه ۱۳۹۷ در سالن شهید چمران نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شیراز به همت دفتر مطالعات فرهنگی تمهید برگزار گردید.

همانطور که در بیانیه موسوم به گام دوم انقلاب عنوان می شود که ( برای برداشتن گام های استوار در آینده ، باید گذشته را درست شناخت و از تجربه ها درس گرفت) در این نشست استاد مسعود رضایی از پژوهشگران برجسته تاریخ معاصر به بیان نکات مهمی در تاریخ گذشته ایران پرداختند و این تجربیات تاریخی را بعنوان عبرتی پیش روی نسل آینده دانستند.

استاد رضایی در بخش دیگری از صحبت های خود خطر جنگ روانی را بسیار بیشتر از جنگ نظامی دانستند و عنوان نمودند که در جنگ روانی دشمن تمام انگیزه های یک ملت از بین می برد و یک ملت را از درون نابود می کند. ایشان روح حاکم بر بیانیه گام دوم را امیدآفرینی و خوش بینی به آینده دانستند و فهم تاریخ گذشته را زمینه ساز مقابله با یاس آفرینی و سیاه نمایی دشمنان برشمردند .

در ادامه این نشست استاد مسعود رضایی با اشاره به برخی از وقایع تاریخ گذشته ما همچون ، وضعیت ایران در جنگ جهانی اول ، قحطی بزرگ ، قرارداد دارسی ،پیداشدن نفت در ایران ، اقدامات پهلوی اول و ….به بازخوانی ریشه های عدم اعتماد ملت ایران به آمریکا و قدرت های بیگانه پرداختند و به سوالات مخاطبین نیز در این زمینه پاسخ گفتند.

این نشست که در ادامه کارگاه های ماهانه طرح آموزشی و مطالعاتی معارف انقلاب اسلامی در شیراز برگزار می گردید به مدت ۴ ساعت ادامه یافت و در ساعت ۱۸ نیز به پایان رسید.

 

دریافت فایل های صوتی جلسه :

 

همچنین شاید مطالب زیر مورد پسندتان باشد...

افزودن یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × چهار =