حجت الاسلام عباس محسنی

انسان انقلاب اسلامی

اگر حوصله دارید فارغ از پرداختن به موضوعات روز سیاسی، در مورد آینده انقلاب اسلامی فکر کنید و از اساس اگر این مسئله برای شما بعنوان  یک دغدغه مطرح است و دوست دارید جریانات فکری و فرهنگی موثر در تبیین انقلاب اسلامی طی این قریب به چهل سالی که از آغاز این حرکت عظیم مردمی می گذرد را مورد بازبینی و آسیب شناسی قرار دهید، پیشنهاد می کنم کمی وقت بگذارید و فایل صوتی پیوست رو بشنوید،مطمئن باشید که پشیمان نمی شوید.
فایل صوتی زیر با عنوان «انسانِ انقلاب اسلامی» ،سخنرانی حضرت حجت الاسلام محسنی پیرامون ویژگی های انسان انقلاب اسلامی است که با یک سوال اساسی شروع می شود،

مهمترین خطری که آینده کشورما را بعنوان ام القرای انقلاب اسلامی تهدید می کند، چیست؟
در ادامه حاج آقای محسنی با تاکید بر سوال فوق توضیح می دهد که:اعتقاد ما اینست که آینده جهان از آن انقلاب اسلامی است و انقلاب اسلامی ایران  تا نهایت آرمان خود پیش خواهد رفت. حال اینکه سهم ما در آینده انقلاب اسلامی، ام القری بودن باشد،یا خیر، به خود ما بستگی دارد.چرا که خداوند با هیچ قومی عقد اخوت نبسته است.حاج آقا پاسخ سوال رو اینگونه بیان می کند که:

مهمترین خطری که این جایگاه را متزلزل می کند، بوجود نیامدن و تربیت نشدن «انسان انقلاب اسلامی »است.

سپس « ویژگی های انسان انقلاب اسلامی » را در قالب چهار عنوان زیر مطرح می کنند.

یکم :انسان انقلاب اسلامی ،معتقد به تحول انفسی براساس آیه« اِن‌َّ اللّه‌َ لا یُغَیِّرُ ما بِقَوم‌ٍ حَتّی‌َ یُغَیِّروا ما بِاَنفُسِهِم‌» می باشد .
 باید بپذیریم که مجموعه همه تحولاتی که در سراسر عالم اتفاق می افتد تابع تحول انفسی انسان هاست.

دوم : انسان انقلاب اسلامی مومن به حقیقت اسلام و متعبد به احکام نورانی اسلام است.
انسان انقلاب اسلامی هیچ راهی غیر از شریعت و دین برای زندگی و سلوک انسانی خودش نمی شناسد و در این راه ،متعبدانه حرکت می کند وچون و چرا نمی کند.

سوم: در سلسله ولایت، مطیع امر مولاست.
سلسله ولایت شامل (خدا،پیامبر،امام معصوم و نائب امام)

چهارم: دارای شناخت حکمی نسبت به عالم کنونی است.
شناخت حکمی اعم از شناخت فلسفی و عرفانی است و مبنای این حکمت از خود دین گرفته شده است و این نگاه حکمی از راه سلوک دینی بدست می آید.(من اخلص لله اربعین صباحا جرت ینابیع الحکمه من قلبه علی لسانه)انسان انقلاب اسلامی به ابزار نگاه حکمی مسلط است و با این نگاه به عالم می نگرد.
حاج آقا در ادامه به نقد چهار جریان فکری مدعی تربیت «انسان انقلاب اسلامی» یعنی دانشگاه امام صادق(ع)،دفتر همکاری حوزه و دانشگاه،پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی قم و دانشگاه تربیت مدرس می پردازد و در نهایت یک راهکار جدید برای تربیت « انسان انقلاب اسلامی »ارائه می دهد، که شنیدن این راهکار جدید، قطعا ذهن شما را درگیر  و وادار به تامل خواهد کرد .

راستی راهکار جدید و شنیدنی تربیت «انسان انقلاب اسلامی» مورد نظر ایشان چیست !!؟
شنیدن این سخنرانی رو به هیچ وجه از دست ندهید ،حجم فایل صوتی چیزی حدود ۳۰ مگا بایت است ولی به دانلود کردن و شنیدنش می ارزه. اگه فایل رو دانلود کردید و گوش دادید یادتون باشه نظر هم بدید ، تا به تعامل بهتری برسیم و بتونیم از نظرات همدیگه استفاده کنیم.

 

سخنرانی دیگر حجت الاسلام عباس محسنی با عنوان چرا آوینی را می توانید از طریق لینک زیر دریافت نمایید.

 

همچنین شاید مطالب زیر مورد پسندتان باشد...

افزودن یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 7 =