حجت الاسلام عباس محسنی مفهوم حقیقت و بینهایت در عالم

مفهوم حقیقت و بینهایت در عالم

کارگاه آموزشی: مفهوم حقیقت و بینهایت در عالم

استاد: حجت الاسلام عباس محسنی

محل برگزاری: شیراز ، آمفی تئاتر پوستچی

تاریخ برگزاری : ۸ آذر ماه  1391

تعداد شرکت کنندگان : ۲۲ نفر

 

جهت دسترسی به مباحث کامل کارگاه می توانید از لینک های زیر بهره ببرید و فایل صوتی فوق العاده این  کارگاه را دانلود نمایید .

خلاصه مباحث کارگاه :

ایمان به غیب ، اقامه نماز و انفاق کردن چه نسبتی با هم دارند؟ ایمان بما انزل الله به چه معناست ؟ و از طرفی هم می گویند بگو لا اله الا الله تا رستگار شوی؟

چشم حقیقت بین می تواند برای انسان باز بشود بگونه ای که همه چیز را در قیاس با آن بفهمد و تکلیفش را با آن روشن کند. اگر ما مفهوم واقعی حقیقت را متوجه بشویم. حال حقیقت چیست؟ ابتدایی ترین کار در این عالم، معرفت به حقیقت عالم است  .

انسان در درون خودش حس می کند که امیالی دارد که آن امیال نهایت ندارد و بنابراین باید پاسخی متناسب با خودش را داشته باشد تا آرام بگیرد و این پاسخ هیچ چیز جز بینهایت نیست. حال بایدبفهمیم مفهوم بینهایت چیست ؟

از امام صادق(ع) پرسیدند که نسبت آسمان اول و آسمان دوم چیست ؟ فرمودند که اگر فرض کنید که آسمان اول با همه عظمتش یک حلقه انگشتر باشد و این حلقه در وسط یک بیابان افتاده باشد که از هر طرف نگاه می کنید تا افق بیابان باشد چنین نسبتی با هم دارند و این نسبت در مورد سایر آسمان ها تا آسمان هفتم برقرار است بگونه ای که اگر همه شش آسمان توصیف شده را به یک حلقه انگشتر تشبیه کنیم آسمان هفتم شبیه بیابانی است که تا افق امتداد دارد. حال بدانید که آسمان هفتم انتهای عالم ملک است …

جهت دسترسی به مباحث کامل کارگاه می توانید از لینک های زیر بهره ببرید و فایل صوتی کارگاه را دانلود نمایید .

این مباحث بخش هایی از بحث های دوره آموزشی دین فطری می باشد.

 

دانلود صوت کارگاه آموزشی دین فطری حجت الاسلام عظیمی

همچنین شاید مطالب زیر مورد پسندتان باشد...

افزودن یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − چهار =